Τρόποι Διαφήμισης

Πολλές επιχειρήσεις φοβούνται ότι τα χρήματα που θα διαθέσουν στη διαφήμιση θα πάνε χαμένα καθώς δεν μπορούν να αναγνωρίσουν αν η συγκεκριμένη επένδυση θα τους αποφέρει πίσω τα χρήματα που δαπάνησαν. Ωστόσο, στη σημερινή εποχή, όπου ο μέσος καταναλωτής έχει πρόσβαση σε πολλές πληροφορίες σχετικά με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες, γνωρίζει πώς να πλοηγηθεί στο διαδίκτυο και να βρει αυτό που αναζητά στην καλύτερη τιμή και παράλληλα είναι εξοικειωμένος με την ιδέα των αξιολογήσεων, τις οποίες και συμβουλεύετε πριν πάρει μία απόφαση, η διαφήμιση αποτελεί μία αναγκαία ενέργεια, η οποία θα βοηθήσει στην επίτευξη στόχων και την αύξηση των πωλήσεων. Μπορεί για μερικές επιχειρήσεις η διαφήμιση να θεωρείται πολυτέλεια λόγω των περιορισμένων πόρων (κυρίως χρήματα και ανθρώπινο δυναμικό) οι οποίοι μπορούν να δαπανηθούν σε αυτή, αλλά αν πραγματοποιηθεί συνετά, συχνά και σωστά τότε η επιχείρηση θα αναπτύξει μία θετική απόδοση των επενδύσεών της και συνεπώς, ένα θετικό ROI (Return on Investment).

Επόμενο Σεμινάριο

 

Που βασίζεται η διαφήμιση;

Η διαφήμιση είναι βασισμένη στον εξής πυλώνα, να τραβήξει την προσοχή, να αυξήσει το ενδιαφέρον και να περάσει μήνυμα. Θα πρέπει λοιπόν να γνωρίζεις πολύ καλά τις ανάγκες του καταναλωτικού κοινού, το προϊόν/ υπηρεσία αλλά και να έχεις βρει την ομάδα των καταναλωτών στην οποία θα στοχεύσει η επιχείρησή σου και η οποία είναι άμεσα ενδιαφερόμενη με το αυτό που τους προσφέρεις. Όταν, λοιπόν, τα παραπάνω είναι ευθυγραμμισμένα τότε το marketing και η διαφήμιση είναι σε θέση να φέρουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Σ’ αυτή τη διαδικασία είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζεις το κοινό σου, τις ανάγκες αλλά και τις συνήθειές του προκειμένου να είσαι σε θέση να δημιουργήσεις αποτελεσματικές διαφημίσεις. Ο αποτελεσματικότερος τρόπος διαφήμισης για την επιχείρησή σου είναι εκείνος ο οποίος θα παραδώσει το σωστό μήνυμα, στο σωστό κοινό, τη σωστή στιγμή.

 

Τρόποι διαφήμισης

Υπάρχουν 3 διαφορετικοί τρόποι διαφήμισης, η διαφήμιση Below Τhe Line (BTL), η διαφήμιση Above The Line (ATL) και η διαφήμιση Through The Line (TTL).

 

Above the Line

H Above The Line διαφήμιση έχει πολύ μεγάλη εμβέλεια και δεν είναι απόλυτα στοχευμένη. Στόχος της είναι να αύξηση της ευαισθητοποίηση και την αναγνώριση του προϊόντος/ υπηρεσίας σε ένα ευρύ κοινό. Ένα παράδειγμα τέτοιων ενεργειών αποτελούν οι διαφημίσεις στην τηλεόραση, στο ραδιόφωνο και στο κινηματογράφο, οι έντυπες διαφημίσεις σε περιοδικά και εφημερίδες αλλά και οι διαφημίσεις σε εξωτερικούς χώρους όπως για παράδειγμα στις στάσεις των λεωφορείων ή στο μετρό. Η επικοινωνία με το κοινό μέσω των συγκεκριμένων διαφημίσεων είναι επαναλαμβανόμενη καθώς η ίδια διαφήμιση μπορεί να θεαθεί πολλές φορές από τον ίδιο καταναλωτή.

 

Below the Line

Η Below The Line διαφήμιση στοχεύει και εστιάζει σε συγκεκριμένες ομάδες ατόμων με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, ενδιαφέροντα και προτιμήσεις. Αφορά ενέργειες άμεσου marketing κατά τις οποίες συνήθως υπάρχει κάποια αλληλεπίδραση μεταξύ της επιχείρησης και των καταναλωτών. Οι δημόσιες σχέσεις, η διαφήμιση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η δημιουργία στοχευμένου περιεχόμενου και η αποστολή του με newsletter, η οργάνωση εκδηλώσεων καθώς και οι διαφημίσεις μέσω των μηχανών αναζήτησης (π.χ. Google) αποτελούν μερικά από τα μέσα της Below The Line διαφήμισης. Στόχος του συγκεκριμένου τρόπου διαφήμισης είναι η δημιουργία ισχυρών σχέσεων πιστότητας μεταξύ του προϊόντος/ υπηρεσίας ή της επιχείρησης με τον καταναλωτή και εν δυνάμει πελάτη.

 

Through the Line

Τέλος, η Through the Line διαφήμιση αποτελεί μία ολοκληρωμένη προσέγγιση όπου η επιχείρηση αξιοποιεί συνδυαστικά τους δύο παραπάνω τρόπους διαφημίσεις. Με άλλα λόγια αποτελεί μία διαφήμιση 360 μοιρών όπου οι διαφημιστικές καμπάνιες είναι σχεδιασμένες τόσο με γνώμονα να αυξήσουν την αναγνωρισιμότητα του προϊόντος/ υπηρεσίας όσο και να δημιουργήσουν conversions, να καταφέρουν δηλαδή να μετατρέψουν τον καταναλωτή σε πελάτη της επιχείρησης.

 

Κάθε τρόπος διαφήμισης βασίζεται στην κάλυψη διαφορετικών αναγκών και στόχων. Ωστόσο, για καλύτερα αποτελέσματα είναι σημαντικό να δημιουργείτε μία ολιστική στρατηγική marketing η οποία θα περιλαμβάνει όλους τους παραπάνω τρόπους διαφήμισης και συνεπώς θα είναι εστιασμένη σε ένα ευρύ αλλά και σε ένα πολύ στοχευμένο κοινό.

 

Θες να μάθεις περισσότερα;