Προώθηση Προϊόντος

Σύμφωνα με αρκετούς, η προώθηση φαίνεται να είναι η πιο δυναμική μεταβλητη του μείγματος του marketing, καθώς φέρνει σε επαφή τον κόσμο των πωλητών με εκείνο των καταναλωτών.

Επόμενο Σεμινάριο

 

Αποτελεσματική προώθηση «προϊόντος»

Η αποτελεσματική προώθηση του προϊόντος θα πρέπει αρχικά να στοχεύει στην πληροφόρηση των καταναλωτών σχετικά με το «προϊόν» και ύστερα στην προσπάθεια να πειστούν οι καταναλωτές ότι το συγκεκριμένο «προϊόν» είναι η καλύτερη επιλογή που έχουν στη διάθεσή τους για την ικανοποίηση της εκάστοτε ανάγκης τους. Ακόμα, οι προωθητικές ενέργειες έχουν ως στόχο να αυξήσουν το ενδιαφέρον των μεσαζόντων προκειμένου να πεισθούν για τη διακίνηση του προϊόντος και να μεγιστοποιήσουν την απόδοσή τους. Ένας ακόμα στόχος των προωθητικών ενεργειών είναι η τόνωση του ενδιαφέροντος των πωλητών της επιχείρησης προκειμένου να μεγιστοποιηθούν οι προσπάθειες και η απόδοσή τους με τελικό στόχο την αύξηση των πωλήσεων. Συνεπώς, οι ενέργειες προώθησης στοχεύουν αφενός στους καταναλωτές και αφετέρου στους διακινητές αλλά και στη δύναμη των πωλήσεων της επιχείρησης.

 

Σ΄αυτή τη διαδικασίας τα μηνύματα τα οποία εκπέμπουν οι πωλητές προς τους αγοραστές είναι υψίστης σημασίας καθώς επηρεάζουν τη στάση των καταναλωτών αλλά και διαμορφώνουν μία ευνοϊκή ή μη συμπεριφορά προς το συγκεκριμένο προϊόν/ υπηρεσία.

 

Εργαλεία προώθησης «προϊόντος»

Για να ανταποκριθεί η προώθηση στους προκαθορισμένους στόχους που έχει θέσει η επιχείρηση, αξιοποιεί διάφορα εργαλεία. Αυτά είναι η διαφήμιση (π.χ. τηλεόραση, ραδιόφωνο, υπαίθρια διαφήμιση κλπ.), η προώθηση πωλήσεων (π.χ. κουπόνια, εκπτώσεις, δείγματα, διαγωνισμοί, εκθέσεις κλπ.), η προσωπική πώληση και το άμεσο marketing (π.χ. διαφήμιση μέσω κινητού τηλεφώνου και διαδικτύου, newsletters, directe-mails κλπ.). Ένας ακόμη τρόπος διαφήμισης αφορά το word-of-mouth το οποίο ορίζεται ως μία άτυπη επικοινωνία σχετικά με το προϊόν από τους ικανοποιημένους πελάτες μίας επιχείρησης.

 

Η μορφή των ενεργειών προώθησης που θα αξιοποιηθεί από την κάθε επιχείρηση ποικίλει ανάλογα με το είδος των «προϊόντων» προς πώληση, το κοινό στο οποίο απευθύνεται η επιχείρηση, τις συνθήκες της αγοράς αλλά και τους οικονομικούς και ανθρώπινους πόρους που έχει στη διάθεσή της. Ανεξαρτήτως όμως της μορφής των ενεργειών υπάρχουν δύο στοιχεία τα οποία είναι κοινά σε ολές. Το πρώτο στοιχείο αφορά το μήνυμα της επιχείρησης προς τον ενδιαφερόμενο καταναλωτή. Πιο συγκεκριμένα, το μήνυμα θα πρέπει να είναι ικανό και σχετικό με τον καταναλωτή στον οποιό απευθύνεστε προκειμένου να υποκινηθεί το ενδιαφέρον του προς το «προϊόν» με τελικό στόχο την πώληση. Το δεύτερο στοιχείο είναι το κίνητρο. Κάθε ενέργεια που πραγματοποιεί η επιχείρηση θα πρέπει να παρέχει στον ενδιαφερόμενο καταναλωτή το κατάλληλο προς αυτόν κίνητρο για να ενθαρρύνει την αλληλεπίδρασή του με τη συγκεκριμένη μάρκα/ επιχείρηση και εν τέλει την αγορά του προϊόντος/ υπηρεσίας.

 

Επιτυχημένες προωθητικές ενέργειες

Οι επιτυχημένες προωθητικές ενέργειες χαρακτηρίζονται από την πρωτοτυπία τους, το βαθμό αποδοχής τους από το καταναλωτικό κοινό καθώς και από τις κοινωνικο-οικονομικές συνθήκες που επικρατούν τη δεδομένη στιγμή. Ωστόσο, για να οριστούν ως επιτυχημένες θα πρέπει να έχουν τα κάτωθι χαρακτηριστικά. Άμεσο όφελος. Οι ενέργειες προώθησης ενός προϊόντος/ υπηρεσίας που προσφέρουν άμεσα οφέλη στον τελικό καταναλωτή θεωρούνται πιο επιτυχημένες καθώς υπάρχει αλληλεπίδραση μεταξύ του καταναλωτή και της μάρκας και κατά συνέπεια είναι πιο πρόθυμος να αγοράσει. Οικονομικό όφελος. Οι ενέργειες που προσφέρουν άμεσα οικονομικά οφέλη είναι αποδοτικότερες από αυτές που προσφέρουν έμμεσες παροχές, όπως για παράδειγμα η συμμετοχή σε έναν διαγωνισμό. Κύρος. Οι ενέργειες είναι πολύ χρήσιμο να ενισχύουν το κύρος της προσωπικότητας του καταναλωτή – αγοραστή και όχι να το υποβιβάζουν. Τέλος, σωστός συγχρονισμός. Οι ενέργειες προώθησης ενός προϊόντος είναι αναγκαίο να πραγματοποιούνται την κατάλληλη χρονική στιγμή για το κοινό σας.

 

Οι πιο συνηθισμένες μορφές προωθητικών ενεργειών προς τους τελικούς καταναλωτές συνήθως σχετίζονται με τη μείωση της τιμής, την προσφορά μεγαλύτερης ποσότητας, την παροχή δώρων, τα πακέτα προσφοράς πολλαπλής συσκευασίας, τα εκπτωτικά κουπόνια και τις παροχές από προγράμματα επιβράβευσης. Ωστόσο, όλα τα παραπάνω θα πρέπει να εξεταστούν και να εφαρμοστούν ανάλογα με τις ανάγκες και τους στόχους που έχει θέσει κάθε επιχείρηση.

 

Τέλος, όπως είναι φανερό η προώθηση έχει άμεση σχέση τόσο με τις υπόλοιπες μεταβλητές του μείγματος marketing («προϊόν», κοστολόγηση και διανομή) όσο και με τους συνολικότερους στόχους της επιχείρησης.

 

Θες να μάθεις περισσότερα;