Project Management

Πώς ορίζεται το project management;

Project management ή αλλιώς διαχείριση έργου είναι η εφαρμογή γνώσεων, δεξιοτήτων, εργαλείων και τεχνικών σε ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων για την ικανοποίηση των απαιτήσεων ενός συγκεκριμένου έργου. Αυτό περιλαμβάνει τη σχεδίαση, τον προγραμματισμό, την εκτέλεση, τον έλεγχο και την ολοκλήρωση ενός έργου μίας ομάδας, το οποίο αποσκοπεί στη επίτευξη συγκεκριμένων στόχων μέσα σε συγκεκριμένα χρονικά πλαίσια.

 

Σκοπός της διαχείρισης έργου είναι η παραγωγή ενός ολοκληρωμένου έργου το οποίο θα ανταποκρίνεται στους στόχους είτε του πελάτη, είτε της επιχείρησης.

 

Το έργο, συνεπώς, μπορεί να οριστεί ως μία προσπάθεια που αποσκοπεί στην παραγωγή ενός μοναδικού προϊόντος, υπηρεσίας ή αποτελέσματος με καθορισμένο αρχικό και τελικό χρονικό περιθώριο για την επίτευξη συγκεκριμένων στόχων, οι οποίοι συνήθως προσδίδουν μία προστιθέμενη αξία στο προϊόν/ υπηρεσία αλλά και στην επιχείρηση συνολικότερα.

 

Ωστόσο, κάθε έργο έχει έναν προσωρινό χαρακτήρα, ο οποίος έρχεται σε αντιδιαστολή με τις καθημερινές εργασίες που καλείται να κάνει ένας εργαζόμενος, οι οποίες είναι επαναλαμβανόμενες λειτουργικές δραστηριότητες για την παραγωγή προϊόντων/ υπηρεσιών ή εργασίας. Η διαφορετικότητων των καθημερινών εργασιών και του έργου απαιτεί τη διαχείρισή τους με διαφορετικές προσεγγίσεις καθώς επίσης, απαιτεί την ανάπτυξη διαφορετικών δεξιοτήτων και στρατηγικών.

Επόμενο Σεμινάριο

  • Η μαγεία του καλού management

    Η μαγεία του καλού management

    Ιούλιος 18, 2018, 4:00 μμ - 7:30 μμ

    11 Ιουλίου – Επόμενο τμήμα στις 18 Ιουλίου   Η ηγεσία μιας ομάδας, συνήθως, καθορίζει την πορεία της. Η AMT Consultants διοργανώνει ένα πρακτικό σεμινάριο, στοχευμένο ...

 

Σχεδίαση έργου

H σχεδίαση έργου βασίζεται σε 4 βασικούς παράγοντες. Ο πρώτος παράγοτνας αφορά το πλάνο, το οποίο αναφέρεται σε όλες τις δραστηριότητες που περιλαμβάνουν το σχεδιασμό και την πρόβληψη. Όπως ίσως είναι αντιληπτό, στο συγκεκριμένο στάδιο το έργο και τα στοιχεία που το απαρτίζουν δεν έχουν ακόμα υλοποιηθεί. Ο δεύτερος παράγοντας σχετίζεται με τον καθορισμό των διεργασιών. Πιο συγκεκριμένα, τις προκαθορισμένες και σωστά διαμορφωμένες διαδικασίες που απατούνται για την ορθή εκτέλεση του έργου. Ο επόμενος παράγοντας αφορά τους ανθρώπους, οι οποίοι αποτελούν βασικό συστατικό στοιχείο της δυναμικής κάθε έργου. Τέλος, ο τέταρτος παράγοντας αφορά τη δύναμη, η οποία περιγράφεται μέσα από τον καθορισμό των θέσεων εξουσίας, τους υπεύθυνουυυς για τη λήψη αποφάσεων, το οργανόγραμμα, τη στρατηγική και τις πολιτικές εφαρμογή.

 

Όλα τα παραπάνω στοιχεία είναι άμεσα συνηφασμένα μεταξύ τους. Έτσι, η επιτυχία ή αποτυχία σωστής διαχείρισης ενός έργου αποτελεί μείγμα κακών σχεδιασμών και ανεπαρκών ανθρώπων.
Ακόμα, η διαδικασία σχεδίασης ενός έργου βασίζεται στα εξής 5 βασικά στάδια: σύλληψη της ιδέας και εκκίνηση του έργου, ορισμός και προγραμματισμός του έργου, εκτέλεση, έλεγχος και κλείσιμο έργου.

 

Μία από τις βασικότερες προκλήσεις που θα έχεις αντιμετωπίσει στη διαχείριση ενός έργου είναι η επίτευξη όλων των προκαθορισμένων στόχων με συγκεκριμένα περιορισμούς. Οι περιορισμοί αυτοί αναφέρονται κυρίως στο εύρος, το χρόνο, την ποιότητα αλλά και τον προϋπολογιμό. Μία ακόμα πρόκληση που μπορεί να έχεις αντιμετωπίσει είναι η βελτιστοποίηση της κατανομής των απαραίτητων εισροών και η εφαρμογή τους προκειμένου να επιτευχθούν όλοι οι προκαθορισμένοι στόχοι.

 

Η συγκεκριμένη εκπαίδευση θα σε βοηθήσει να ξεπεράσεις τις παραπάνω προκλήσεις αλλά και να καλλιεργήσεις δεξιότητες που σχετίζονται με τις μεθόδους σχεδίασης, παρακολούθησης και γενικότερα διαχείρισης έργων, τη διαδικασία και μεθοδολογία επιλογής και αξιολόγησης έργων. Ακόμα, θα μπορέσεις να γνωρίσεις και να χρησιμοποιήσεις αποτελεσματικά όλο το φάσμα των εργαλείων, τεχνικών και μεθόδων που συνθέτουν τον κορμό της διαδικασίας διαχείρισης ενός έργου.

 

Θες να μάθεις περισσότερα;