Πωλήσεις Λιανικής

Τι σημαίνει λιανική πώληση;

Ως λιανική πώληση ορίζεται κάθε διαδικασία όπου οι ανταλλαγές γίνονται με φυσικά πρόσωπα, δηλαδή απευθείας με τους καταναλωτές.

 

Χωρίς τις πωλήσεις η επιχείρησή σου δεν μπορεί να έχει έσοδα και συνεπώς δεν μπορεί να ευδοκιμήσει στο ανταγωνιστικό περιβάλλον της αγοράς.

 

Πολλές επιχειρήσεις λόγω της οικονομικής κρίσης αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα πωλήσεων. Ωστόσο, ο τελικός καταναλωτής βρίσκεται εκεί έξω και έχει κάποιες συγκεκριμένες ανάγκες. Το πιο σημαντικό είναι να βρείτε τους τρόπους εκείνους οι οποίοι θα του γνωστοποιήσουν ότι το προϊόν σας είναι ακριβώς αυτό που χρειάζεται για να εκπληρώσει την ανάγκη του και να είναι χαρούμενος.

Επόμενο Σεμινάριο

 

Το μείγμα marketing των προϊόντων λιανικής είναι αρκετά συγκεκριμένο. Τα προϊόντα σε μία λιανική πώληση ακολουθούν συγκεκριμένη πορεία στην αγορά. Πιο συγκεκριμένα, ακολουθούν την πορεία από την παραγωγή στην κατανάλωση. Ακόμα, τα προϊόντα λιανικής συνήθως απαιτείται να έχουν πολλές πιστοποιήσεις προκειμένου να μπορούν να καταναλωθούν από τον τελικό χρήστη χωρίς να επιφέρουν προβλήματα. Συνεπώς, υπάγονται σε αυστηρό ποιοτικό έλεγχο. Οι πωλήσεις λιανικής αφορούν μόνο καταναλωτικά αγαθά ή υπηρεσίες. Δηλαδή αφορούν ολοκληρωμένα προϊόντα έτοιμα για χρήση.

 

Ακόμα, οι επιχειρήσεις που πραγματοποιούν πωλήσεις λιανικής μπορούν να αξιοποιήσουν διαφορά δίκτυα διάθεσης και προβολής είτε αφορούν προϊόντα μαζικής παραγωγής και χρήσης, είτε προϊόντα πρώτης ανάγκης, είτε προϊόντα πολυτελείας. Τα συγκεκριμένα προϊόντα είναι προσιτά προς όλους. Προκειμένου να μην υπάρχουν παρερμηνείες, με την έννοια προσιτά προς όλους εννοούμε ότι κάθε καταναλωτής μπορεί να έχει πρόσβαση σε αυτά. Για παράδειγμα, όλοι οι καταναλωτές έχουν πρόσβαση σε όλες τις μάρκες ζυμαρικών που διαθέτει ένα σουπερμάρκετ. Το αν και κατά πόσο η τιμή είναι προσιτή προς όλους, είναι μία διαφορετική συζήτηση, η οποία είναι εκτός πλαισίου τη δεδομένη στιγμή.

 

Σύμφωνα με τα παραπάνω, είναι εμφανές ότι τα κριτήρια αγοράς ενός καταναλωτικού αγαθού είναι διαφέρουν. Συνεπώς, αλλάζει και η προσέγγιση της πώλησης. Κάθε τεχνική πωλήσεων υπάγεται και σε διαφορετική λογική. Πιο συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια της λιανικής πωλήσεις μπορούν να χρησιμοποιηθούν οι ακόλουθες προσεγγίσεις: face to face, πώληση μέσω καναλιών, όπως για παράδειγμα το ράφι, το e-shop και η διαφήμιση.

 

Σε κάποιες προσεγγίσεις πωλήσεων όπως για παράδειγμα μέσω του e-shop δεν εμπλέκεται άμεσα ο ανθρώπινος παράγοντας και συνεπώς, η προσέγγιση και επίτευξη της πώλησης αλλάζουν εντελώς χαρακτήρα. Αντίστοιχα, στις προσεγγίσεις όπου ο ανθρώπινος παράγοντας είναι παρόν, ο πωλητής έχει στη διάθεσή του διαφορετικά μέσα και μπορεί να αξιοποιήσει διαφορετικές τεχνικές προκειμένου να ολοκληρώσει την πώληση.

 

Βασική αρχή πωλήσεων

Οι πωλήσεις έχουν μια σημαντική βασική αρχή: προκειμένου να πουλήσεις κάτι σε κάποιον, πρέπει να πιστεύεις ότι αυτό που πουλάς έχει αξία για τον υποψήφιο αγοραστή.

 

Δεν πουλάτε;