Πλάνο Marketing

Από τι αποτελείτε ένα Marketing πλάνο;

Το πλάνο Marketing αποτελείτε από συγκεκριμένα στάδια και βήματα μέσω των οποίων εξετάζεται λεπτομερώς οι ανάγκες, τα προϊόντα/ υπηρεσίες, το κοινό στο οποίο στοχεύει η επιχείρηση, η κοστολόγηση και πώς αυτή προκύπτει, τα σημεία διάθεσης καθώς και τα σημεία τοποθέτησης αλλά και όλες οι ενέργειες προώθησης και διαφήμισης. Πιο συγκεκριμένα, το πλάνο marketing θα πρέπει να περιλαμβάνει τις Χ ενότητες. Το πλάνο ξεκινά με ένα εισαγωγικό κείμενο και την περίληψη των όσων θα διατυπωθούν συνολικά. Ύστερα, πραγματοποιείτε μία ανάλυση της παρούσας κατάστασης. Πιο συγκεκριμένα, αναλύεται το προϊόν και κάθε κατηγορίες προϊόντος, αναλύεται η αγορά, ο ανταγωνισμός και πραγματοποιούνται οι αναλύσεις SWOT και PEST. Στη συνέχεια του πλάνου καταγράφεται ο στρατηγικός σχεδιασμός του marketing, δηλαδή περιγράφεται η κατάτμηση της αγοράς, και οι στόχοι καθώς και η ευρύτερη τοποθέτηση της επιχείρησης. Ακολουθούν οι τακτικές του marketing που θα ακολουθηθούν. Με άλλα λόγια, καθορίζεται το προϊόν, η τιμή και η διανομή του. Ακόμα, ορίζονται οι τρόποι προβολής και επικοινωνίας, δηλαδή οι διαδικασίες προώθησης του προϊόντος/ υπηρεσίας, οι πωλήσεις, η διαφήμιση και οι δημόσιες σχέσεις. ΕΝ συνεχεία, καθορίζονται οι προϋπολογισμοί, πραγματοποιείτε ανάλυση της απόδοσης και εν τέλη οριστικοποιείται η εφαρμογή του πλάνου. Το marketing πλάνο, ολοκληρώνεται με την καταγραφή επιπρόσθετων ζητημάτων όπως, η πρόβλεψη πιθανών σεναρίων στο μέλλον καθώς και εναλλακτικές λύσεις και πορεία δράσης για κάθε σενάριο ξεχωριστά.

Επόμενο Σεμινάριο

 

Ένα πλάνο marketing θα πρέπει να είναι σε θέση να απαντήσει σε μία σειρά από ερωτήσεις όπως, πώς έφτασε η επιχείρηση ως εδώ, ποια είναι η παρούσα θέση της, ποια μελλοντική θέση θέλει να κατακτήσει καθώς και με ποιον τρόπο θα μεταβεί σε αυτή τη μελλοντική θέση. Σε αυτό το πλαίσιο χρειάζεται να προσδιοριστούν στόχοι, στρατηγικές, η κατανομή των πόρων αλλά και μία διαδικασία αξιολόγησης των αποτελεσμάτων.

 

Για να αναπτυχθεί μία επιχείρηση χρειάζεται ένα αποτελεσματικό και σαφώς προσδιορισμένο marketing πλάνο, το οποίο σε συνδυασμό με όσα αναφέρθηκαν παραπάνω θα αναλύει περαιτέρω τους πελάτες, την επικοινωνία μαζί τους καθώς και τη διατήρηση των πελατών προκειμένου να πραγματοποιούν επαναλαμβανόμενες αγορές.

 

Πιο συγκεκριμένα, το marketing πλάνο περιγράφει εκείνες τις επιχειρηματικές δραστηριότητες οι οποίες εμπλέκονται στην επίτευξη συγκεκριμένων στόχων μέσα σε ένα προκαθορισμένο χρονικό πλαίσιο. Αποτελεί ένα μηχανισμό καθοδήγησης για την επιτυχία των προϊόντων/ υπηρεσιών της επιχείρησης. Μπορεί να αναπτυχθεί τόσο για τον ορισμό της marketing στρατηγικής ενός συγκεκριμένου προϊόντος, είτε μίας κατηγορίας προϊόντων είτε για όλα τα σημαντικά προϊόντα της επιχείρησης, είτε για ένα τμήμα αυτής.

 

Τι πρέπει να περιλαμβάνει ένα marketing πλάνο;

Το πλάνο θα πρέπει να περιλαμβάνει μία περιγραφή της τρέχουσας τοποθέτησής της επιχείρησης, της αγοράς και των δυνητικών της πελατών καθώς και τα μέσα τα οποία θα αξιοποιηθούν προκειμένου να επιτευχθούν συγκεκριμένοι στόχοι. Περιέχει ιστορικά δεδομένα και στατιστικές, μελλοντικές προβλέψεις αλλά και ορίζει τις στρατηγικές που θα σχεδιαστούν και αξιοποιηθούν.

 

Αφετηρία του marketing πλάνου είναι η ανάλυση της παρούσας κατάστασης, η οποία περιλαμβάνει αναλύσεις ενδογενών και εξωγενών παραγόντων της επιχείρησης και στηρίζεται σε πραγματικά δεδομένα, που μπορούν να βρεθούν πραγματοποιώντας PEST ανάλυση. Το επόμενο στάδιο είναι ο εντοπισμός των προβλημάτων και των ευκαιριών μέσω της SWOT ανάλυσης. Ύστερα, διαμορφώνεται η στρατηγική πορεία marketing της επιχείρησης και εν τέλει, εκτιμώνται τα κέρδη και τα οικονομικά αποτελέσματα των marketing δραστηριοτήτων που έχουν οριστεί κατά τη διάρκεια του σχεδιασμού της συνολικής στρατηγικής.

 

Είναι επίσης πολύ σημαντικό να εντοπίζονται οι ανάγκες των πελατών της κάθε επιχείρησης και τους τρόπους με τους οποίους αυτές μπορούν να ικανοποιηθούν από το προϊόν/ υπηρεσία. Αυτό περιλαμβάνει τη δημιουργία διαδικασιών όπως η ανάλυση της κατάστασης της αγοράς και του ανταγωνισμού, ο ορισμός του προϋπολογισμού, οι προβλέψεις των πωλήσεων, οι στρατηγικές που θα ακολουθηθούν και οι προβλεπόμενες οικονομικές καταστάσεις. Κατά συνέπεια, ένα marketing πλάνο μπορεί να οριστεί ως μία τεχνική που βοηθά μία επιχείρηση να αποφασίσει για τη βέλτιστη χρήση των πόρων της έχοντας πάντα κατά νου την επίτευξη συγκεκριμένων και ρεαλιστικών στόχων, βασισμένοι στα δυνατά και αδύναμα στοιχεία της.

 

Συνεπώς, ένα αποτελεσματικό πλάνο marketing μπορεί να διαμορφώσει το πλαίσιο επικοινωνίας με τους υπάρχοντες πελάτες και να καθοδηγήσει την επιχείρηση στην προσέλκυση νέων πελατών. Επίσης, μπορεί να βοηθήσει στον καθορισμό των κατηγοριών των πελατών στους οποίους ενδείκνυται να στοχεύσει η επιχείρηση, τους τρόπους προσέγγισής τους καθώς και τον τρόπο παρακολούθησης των αποτελεσμάτων προκειμένου να υπάρχει πλήρης γνώση για τις αποτελεσματικές και μη αποτελεσματικές ενέργειες και έτσι να δημιουργείται περαιτέρω χώρος για βελτιστοποιήσεις.

 

Εν κατακλείδι το πλάνο marketing αποτελεί έναν χάρτη πορείας ο οποίος αν χαραχθεί και ακολουθηθεί με έναν αποτελεσματικό για την επιχείρηση τρόπο θα τη βοηθήσει να αποκτήσει νέους πελάτες, να βελτιώσει εσωτερικές διαδικασίες αλλά και να δημιουργήσει τη δική της πορεία στο δρόμο προς την ανάπτυξη και την επιτυχία μέσω της αύξησης των πωλήσεων.

 

Θες να μάθεις περισσότερα;