Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης: Με ποιους τρόπους μπορεί μία επιχείρηση να τα αξιοποιήσει

social media

Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης: Με ποιους τρόπους μπορεί μία επιχείρηση να τα αξιοποιήσει

Τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης αποτελούν μία κοινωνική διάδραση μεταξύ ανθρώπων που δημιουργούν, μοιράζονται ή ανταλλάσουν πληροφορίες και ιδέες μέσω του διαδικτύου και είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας των ανθρώπων. Ορισμένα από τα χαρακτηριστικά τους είναι ότι απλοποιούν, βελτιώνουν την ταχύτητα και το εύρος της διάδοσης των πληροφοριών καθώς γίνεται εφικτή η επικοινωνία από κάθε σημείο προς κάθε σημείο.

Social Media και Κοινωνική Δικτύωση

Ο όρος Social Media συχνά φαίνεται να ταυτίζεται με τον όρο «κοινωνική δικτύωση». Ωστόσο, υπάρχει μία σημαντική διαφορά μεταξύ τους. Ο όρος social media αναφέρεται στα μέσα (εργαλεία) διαμοιρασμού της πληροφορίων, των δεδομένων και της επικοινωνίας στο κοινό. Προσφέρουν ενός προς ένα, ενός προς πολλούς και πολλών προς πολλούς επικοινωνία. Ακόμα, επιτρέπουν την πραγματοποίηση της εκάστοτε επικοινωνίας είτε σε πραγματικό χρόνο ή ασύγχρονα.

Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και οι αλλαγές που έχουν επέλθει

Επιπροσθέτως, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ικανά να συντελέσουν στην προβολή αφενός της κοινής γνώμης, καθώς καθιστούν τους χρήστες δέκτες αλλά και εκδότες περιεχομένου, ενώ ταυτόχρονα παρέχουν κοινωνική και συναισθηματική υποστήριξη. Κοιτώντας τα από μία διαφορετική οπτική γωνία, είναι εμφανές ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν εξαιρετικό σύμμαχο στην προώθηση συγκεκριμένων ιδεών και προϊόντων ή υπηρεσιών.

Η δυναμική της επιστήμης του marketing έχει αλλάξει ριζικά από την άφιξη των μέσων κοινωνικών δικτύωσης. Οι επιχειρήσεις έχουν πλέον μειώσει τις επενδύσεις τους σε κανάλια όπως η τηλεόραση και το ραδιόφωνο και αξιοποιούν περισσότερο τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να έρθουν πιο κοντά στον καταναλωτή μέσω αλληλεπιδράσεων. Έτσι, οι επιχειρήσεις είναι σε θέση να κατανοήσουν τις ανάγκες της αγοράς από την ίδια την αγορά, σε μεγαλύτερο βαθμό απ’ ότι στο παρελθόν.

Οι αλληλεπιδράσεις αυτές δεν σταματούν μόνο στην κατανόηση των αναγκών της αγοράς και του πελάτη, αλλά δημιουργούν μία άμεση επικοινωνία μεταξύ του καταναλωτή και του brand. Έτσι, ο καταναλωτής νιώθει ότι ανά πάσα στιγμή μπορεί να επικοινωνήσει με την επιχείρηση και ότι αυτή μπορεί να τον βοηθήσει άμεσα σε οποιαδήποτε απορία ή διευκρίνιση χρειαστεί. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, η σχέση μεταξύ της επιχείρησης και του καταναλωτή ενδυναμώνεται δημιουργώντας μία ισχυρή σχέση εμπιστοσύνης. Αν η ανταπόκρισή σας στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης είναι ανάλογη των προσδοκιών του καταναλωτή τότε το μόνο σίγουρο είναι ότι θα μεταφέρει αυτή τη θετική του εμπειρία σε φίλους και συγγενείς.

Εσείς με ποιον τρόπο αξιοποιείτε τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης;