Εσωτερικά Συστήματα Επικοινωνίας

«Κώστααααααα; Κώστα μ’ ακούς»….

 

«Δε σε άκουσα…Τι είπες;», «Κώσταααα, είσαι εκεί;».

 

Κάνεις άπειρη προσπάθεια για να επικοινωνήσεις με τα μέλη της ομάδας σου ή τα στελέχη της επιχείρησής σου; Πιστεύεις ότι δεν σε καταλαβαίνουν; Νιώθεις ότι χάνεις πολύτιμο παραγωγικό χρόνο προκειμένου να καταφέρεις να επικοινωνήσεις μαζί τους ή ότι επαναλαμβάνεσαι συνεχώς;

Επόμενο Σεμινάριο

 

Η επικοινωνία στο εσωτερικό μίας επιχείρησης

Η επικοινωνία είναι αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας αλλά και της συνύπαρξής μας με τον υπόλοιπο κόσμο, είτε αυτός είναι οι φίλοι / γνωστοί και η οικογένεια μας, είτε είναι οι άνθρωποι με τους οποίους συναναστρεφόμαστε καθημερινά στο επαγγελματικό μας περιβάλλον. Η επικοινωνία, συνεπώς, στο εσωτερικό μίας επιχείρησης αποτελεί το μέσο για την επιτυχία της, καθώς είναι ο ζωτικός παράγοντας σύνδεσης των μελών της. Σε ένα γενικότερο πλαίσιο, οι εσωτερικές επικοινωνίες έχουν ως στόχο την καλλιέργεια των ανθρώπινων σχέσεων, τη δημιουργία εταιρικής κουλτούρας, τη ρύθμιση ή τον έλεγχο της συμπεριφοράς των εργαζομένων, την αλληλοκατανόηση και το σαφή προσδιορισμό των υπευθυνοτήτων και ρόλων.

 

Πιο συγκεκριμένα, οι επικοινωνίες στο εσωτερικό της επιχείρησης αφορούν την άμεση μεταφορά και ανταλλαγή πληροφοριών, ιδεών, απόψεων και συναισθημάτων, αξιοποιώντας διάφορα μέσα, μεταξύ της διοίκησης και των εργαζομένων αλλά και των εργαζομένων μεταξύ τους. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, καθίσταται δυνατή η κατανόηση και ανταλλαγή ιδεών και απόψεων, περιορίζονται οι συγκρούσεις και τα προβλήματα ενώ, η αντιμετώπισή τους γίνεται άμεσα και με το λιγότερο δυνατό κόστος.

 

Ο λανθασμένος ή ελλιπής τρόπος κατά τον οποίο ο ανθρώπινος παράγοντας μίας επιχείρησης ανταλλάσσει εσωτερικά την πραγματικότητα που βιώνει μέσα στο επαγγελματικό του περιβάλλον, δημιουργεί καθυστερήσεις στην παραγωγή, λάθος συνεννοήσεις και συγκρούσεις, επαναλήψεις κ.α., τα οποία με τη σειρά τους σχηματίζουν μη αποτελεσματικές συνεργασίες. Ακόμα, η ελλιπής επικοινωνία μεταφέρει μία «σπασμένη πραγματικότητα», γεγονός που σημαίνει ότι οι εργαζόμενοι κάνουν μεγάλες προσπάθειες επικοινωνίας μεταξύ τους οι οποίες όμως δεν πραγματοποιούνται με το σωστό τρόπο και συνεχώς ψάχνουν τον άνθρωπο με τον οποίο θέλουν να επικοινωνήσουν. Έτσι, πολλές φορές παρατηρείτε μία ατέρμονη προσπάθεια των εργαζομένων, η οποία οφείλετε στην έλλειψη επικοινωνίας.

 

Η επικοινωνία στο εσωτερικό της επιχείρησής αποτελεί το όχημα για την πληροφόρηση των στελεχών και των εργαζομένων, τη λήψη αποφάσεων και το συντονισμό των δραστηριοτήτων της κάθε ομάδας εσωτερικά. Με άλλα λόγια, η επικοινωνία επιτρέπει το συντονισμό του έργου σε μέγεθος και σε χρόνο που πρέπει να παραχθεί, από μία μικρή ή μεγάλη ομάδα. Σκοπός αυτού του συντονισμού είναι εν τέλει να γίνεις κατανοητός από την ομάδα σου και να μπορείς να επικοινωνήσεις σωστά μαζί τους. Ακόμα, πολλές φορές σημαντικές ιδέες και προτάσεις παραμένουν απλά σκέψεις μέχρις ότου ενεργοποιηθούν με την επικοινωνία και τη συζήτηση.

 

Εκπαίδευση στην επικοινωνία

Η εκπαίδευση για την επίτευξη μίας σωστής επικοινωνίας στο εσωτερικό της επιχείρησής σου διαρκεί ώρες και βασίζεται σε τέσσερα στοιχεία, τα οποία εξαρτώνται άμεσα από τις ανάγκες αλλά και τις υποδομές που υπάρχουν στη διάθεση της επιχείρησης και των υπαλλήλων της. Τα στοιχεία αυτά είναι το πώς, με ποιον τρόπο, πότε και για ποιους λόγους θα πρέπει να επικοινωνείς με τα στελέχη σου αλλά και αντίστοιχα να μεταφέρεις τη γνώση που θα αποκτήσεις ούτως ώστε, τα στελέχη με τη σειρά τους να αναπτύξουν σωστές επικοινωνίες με τα μέλη των ομάδων τους.

 

Θέλεις να έχεις σωστές επικοινωνίες στην επιχείρησή σου;